& så var det ju detta...

 
 
Jag har länge bävat för att ta tag i just detta med SLADDAR & el artiklar.
 
Det första som slår mig är om det ändå inte finns en liten  varelse i min källare, som av ren illvilja, trasslar samman ALLA sladdar den kan få tag i. 
Är det så att jag är den enda i hela världen med detta bekymmer? Kanske kan det ha att göra med att jag näst intill aldrig sorterar bland sladdarna och därför inte heller har koll på vad som finns o inte finn!
 
 
 så då kom äntligen dagen när jag skulle sätta mig och gå igenom allt. Sortera, spara det som skall sparas och kasta det andra. När jag som bäst sliter mitt "hår" med att förstå i vilken ände jag ska börja, börjar jag fundera.
Om det nu är så att jag fullt ut vill adaptera den minimalistiska tanken, så är det kanske en bra början att helt starta om. Då slipper jag ju alla dessa undanflykter som, kan vara bra att ha, funkar till maskinen som jag inte använt sedan 86, mm.
 
Om jag gör mig av med allt så kan jag ju börja om, fast bättre, mindre och smartare. Behöver jag en sladd och jag bara behöver den en gång, så kanske det finns att låna av någon? Är det så att jag behöver den väldigt mycket, så kanske det finns en vinst i att ha den själv? Fast jag har svårt idag att se vad det skulle vara för sladd..
 
 
Nästa inlägg tänkte jag skulle handla om de mentala aspekterna på att ha mindre saker. Vad händer i hjärnan och vilken väg kan det leda oss in på?! 
 
Jag vill avsluta med en fråg..... Är jag den enda med sladdproblem? Vad gör du/ni åt det? 
 
//Björn
 
 

Kommentarer:

1 Minimalismmedfamilj:

skriven

Nej! Du är verkligen inte ensam! Men du är nog lite mer ensam i att ta tag i det. Det krävs reflektion och självinsikt. Precis som med allt annat som har med minimalism att göra. Få är beredda att göra en sådan självrannsakan för det skapar oftast psykiska hinder och många undanflykter. Då anser de flest att de inte bryr sig om att de har i överflöd (vi talar alltså om att äga för många av samma sak) och ignorerar att prylarn ackumeleras.
Vem behöver en ihoptejpad laddare till en telefon från 90 talet som aldrig kommer göra comeback eller ens existerar bland ens prylar öht? Lycka till!

Kommentera här: