Downsize garderoben

För ganska längesedan insåg jag att jag sjuklig ångest så fort jag skulle välja kläder. Varje morgon stod jag där med bullrande hjärta och panik i ögonen. Vad passar? Vad kan jag ha? Vad känner jag för? 
Trots att garderoben var full av kläder så hittade jag aldrig något, men jag hittade alltid något "bättre " på stan.
 
Till slut fick jag nog och efter att sett dokumentären " minimalism : A documpentary ", insåg jag att något måste göras och att det fanns en lösning på mitt beteende och på min ångest.
Jag beslutade mig för att börja med mitt STORA bekymmer, garderoben.  Innan jag downsizeade mina kläder, så hade jag.
 
Skjortor: 20st
 
T-shirt : 35st
 
Byxor: 8-10 par
 
långärmade: 10-15st
För att inte nämna antalet kalsonger och strumpor.
Efter att jag rensat och downsizeat så ser det ut som på bilden. 
 
8 t-shirts , 3 par byxor, 5 skjortor och 3st tjocktröjor. Numera måste jag plocka bort en om jag ska ha in en annan. Detta har minska min klädångest oerhört, för vi måste väl ställa oss frågan, 
 
BEHÖVER JAG ALLT DETTA? 
 
//Björn 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Heja dig! Himla bra blogg 🙌🏻 Roligt att du sätter orden på pränt! Och ja, så himla befriande att göra sig av med allt man får lite dåligt samvete av att göra sig av med, men som man egentligen inte tycker om. Ex, farmors handvirkade duk som inte alls är min stil 😘 Ha det bäst! / Karna

Svar: Hej karna.
Vad glad jag blir att du gillar det jag skriver☺
Ja, visst är det konstigt hur svårt det är att skiljas från saker som inte behövs.
Jag hoppas du hänger kvar för fortsättningen? Dela gärna med dig om du gillar det.

Mvh
Björn
Björn

Kommentera här: