Att resa lätt....

 
 
 
När jag började fundera på just detta med minimalism så gick jag igenom alla de områden  där jag skulle behöva Downsiza och det ordentligt. 
 
Ett av områdena som jag tänkte på och skrattade glatt år, var just detta med att resa. 
 
Så fort jag har svullat resa, om så bara för en natt eller en helg, så skulle jag ta med saker och kläder så jag klarade mig. Tänk OM, jag skulle behöva denna skjortan, skorna eller kanske denna T-shirten. Givetvis måste jag ha minst 2-3 par skor, för det kan ju tänkas att det blir något tillfälle. Sedan ska jag ha kläder at resa i, gärna extra reskläder, för tänk om jag får en fläck eller lir svettig, då måste jag ha backup.
 
Strumpor är ju bra att ha i bulk när vi reser, för ska vi erkänna, så kan det ju vara fantastiskt att kunna byta strumpor 4 gånger på 2 dagar! För utom detta har vi ju allt som ska med också, tandkräm, 2 tandborstar (om en försvinner) , dator, telefon, padda, 3 böcker (för att slöa) och kanske 2 parfymer, man vet ju aldrig hur man vill lukta. 
 
Jag började ställa mig frågan vad jag verkligen behöver.
 
Nu är jag borta över helgen och fokuserade extra på vad jag behövde ha med mig.
Packlistan blev väldigt mycket mindre än den brukar, vilket faktiskt i början skapade oro, förmodligen för att jag fortfarande går runt med, om ut i fall, tankarna. 
 
 
 
 
 
Packlista:
 
3st T-shirts 
 
2 par kalsonger
 
1 tandborste
 
1 Ipad
 
1 anteckningsbok 
 
1 dosa snus
 
 
Nu, när jag sitter här mitt i helgen, så kan jag inte hjälpa att le för mig. Jag klarar mig lika bra, om inte bättre med lite packning än med mycket. Jag behöver inte fundera, prova, ångra och prova igen. Jag kan med enkelhet bara ta på mig det jag har o ska.
 
Brukar du packa för mycket? 
 
//Björn 

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Haha, min bästa semester ever var en kärleksresa till Rhodos för 35 år sen. Jag var så yr och så kär så jag fick bara med jeans, tshirt, bikini och några par trosor förutom det jag hade på mig. Åsså en liten nessessär. Funkade toppen. Ingen annan än en själv bryr sig ju om vad man har på sig, eller hur?
Det låter som om du ägnar dig åt ångestexponering och det är ju alltid utvecklande. Mindre livrem å hängslen = större komfortzon! Varför anteckningsbok när du har ipad? 💗

Kommentera här: